Pages

Monday 22 September 2014

:: kaitan protein dengan berat badan? ::





Makan secara sihat dan mengekalkan diet seimbang adalah beberapa perkara yang kita lakukan setiap hari untuk menjadikan kita sihat lagi cergas. Diet seimbang di segi nutrien bererti memberikan tubuh kita jumlah protein, karbohidrat, lemak, vitamin dan mineral yang cukup demi mengekalkan kesihatan yang baik dan juga berat badan yang sihat.

Sekali lagi Protein merupakan keperluan dalam mencapai kesihatan optimum dan pengurusan berat badan yang betul.

Anda mungkin tertanya-tanya, apa kaitan protein dengan berat badan? Pertama, anda perlu tahu bahawa pengurusan berat badan yang betul memerlukan tiga komponen: makan secara sihat, bersenam, dan suplementasi yang betul untuk tubuh mendapatkan nutrien yang diperlukannya.

Berikutnya ialah, memahami peranan yang dimainkan oleh protein yang boleh menyumbang kepada pencapaian matlamat berat badan yang diinginkan. Ini adalah kerana protein yang cukup boleh melengkapkan pengambilan nutrisi anda, dan membantu mencapai penurunan berat badan yang selamat di samping mengekalkan tubuh yang sihat.

Semua orang memerlukan protein dalam diet, tetapi ramai orang mengambil protein kurang daripada jumlah yang diperlukan oleh tubuh pada setiap hari. Untuk atlet befokus ketahanan dan juga kekuatan, keperluan ke atas protein malah lebih penting bagi membantu membina dan mengekalkan jisim otot tanpa lemak di samping membantu tubuh memulih daripada aktiviti latihan dan pertandingan yang berat.

Bagaimanapun, bukan atlet sahaja yang perlu mengambil protein secara kerap; malah kita semua memerlukannya. Keperluan protein setiap orang bergantung kepada faktor-faktor ini: usia, saiz, tahap aktiviti. Pakar-pakar pemakanan menggunakan kaedah standard untuk menganggarkan keperluan minimum protein seseorang, iaitu mendarabkan berat badan (kg) dengan 0.8, kerana peruntukan dietari yang disyorkan (RDA) di AS untuk protein ialah 0.8 gram setiap kilogram berat tubuh dewasa.





Cinch™ Shake memelihara otot yang penting dan menjadikan anda sentiasa berasa kenyang dan berpuas hati di samping mengurangkan berat badan. Rumusan proprietary kami diperkaya dengan Leucine™ iaitu asid amino yang memberi signal kepada badan untuk memelihara otot semasa pengurangan berat badan. Dalam kata lain, leusina dalam Cinch™ Shake membantu anda menghilangkan lemak tetapi tetap memelihara otot anda. 

Kelebihan #CinchShake berbanding produk lain:
  • Menyimpan otot yang sedia ada & memelihara otot dari rosak
  • Membakar lemak yang tidak diingini
  • Mengurangi inci yang tidak diingini
  • Diperkaya dengan Leucine™ untuk memelihara otot semasa anda mengurangkan berat badan
  • Terdapat 24 gram protein dalam setiap sajian bagi membolehkan anda berasa puas dan kenyang
  • Mempunyai kandungan serat yang tinggi iaitu 6 gram dalam setiap sajian
  • Nilai glisemia yang rendah untuk mengekalkan paras gula dalam darah yang normal dan mengekalkan tenaga
  • Memberi 35% atau lebih Nilai Harian (Daily Value) bagi 21 vitamin dan mineral yang penting





=========================
Berminat?
Hubungi saya sekarang!!
Your Shaklee Independent Distributor,

Nida Husnan
SID : 888845
tel : 019-2662359
email : nidahusnan@yahoo.com
=========================


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.




No comments:

Post a Comment

jangan segan silu tinggalkan komen anda.. terima kasih..