Pages

Saturday 13 September 2014

:: Bolehkah menambah kolagen ::



 
Tahukah anda penghasilan kolagen berkurangan dengan kadar 1.5% pada setiap tahun selepas usia 25 tahun. Kesan penurangannya mula dirasai lebih kurang 10 tahun kemudian. Selepas usia 45-50 tahun, badan kita akan kehilangan hampir separuh daripada kolagen yang ada. Jadi, semakin tua, semakin berkurangan kolagen dalam badan.




Tips Efektif Menjaga Kolagen Kulit

Tips penjagaan kolagen kulit ini mungkin akan mengejutkan anda. Anda akan belajar bagaimana untuk menghasilkan secara semula jadi kolagen, menghilangkan tanda-tanda penuaan dan melindungi kesihatan kulit anda, semua pada masa yang sama.

Protein asid amino ialah blok-blok binaan diperlukan untuk kulit kukuh sihat. Yang paling penting termasuk; kolagen, keratins dan asid hialuronik.


Anda Tidak Boleh Menambah Kolagen Dengan Menggunakan Krim Yang Mengandungi Kolagen

Terdapat beberapa buah syarikat yang mendakwa mereka menyediakan penjagaan kulit kolagen berkesan dengan memasukkan protein dalam krim mereka. Sumber-sumber kolegen ialah dari kulit binatang. Molekul-molekul terlalu besar untuk diserapkan oleh sel-sel kulit; ia adalah tidak bermanfaat.

Dalam badan manusia , bagaimana untuk menghasilkan secara semula jadi kolagen adalah dengan memastikan anda mendapat cukup vitamin C, L-glutamina dan L-proline dan asid-asid amino lain dalam diet anda, kerana dengannya sahaja anda dapat menghasilkan kolagen. Terdapat beberapa makanan tambahan di pasaran yang menyediakan nutrien2 ini.






Radikal Bebas Merosakkan Kolagen & Membran-membran Bersel

Jadi, sekarang anda faham bagaimana untuk menghasilkan secara semula jadi kolagen, anda kena belajar bagaimana untuk menghalang radikal bebas dari merosakkannya. Hanya antioksida dalam badan yang mampu pertahanan dan menentang molekul-molekul radikal, yang bergabung dengan SINARAN UV dari matahari dan toksin-toksin alam sekitar.

Kebanyakan kesan produk jagaan kulit kolagen pada pasaran mengandungi satu perumusan khusus koenzim Q10 dan vitamin E semula jadi, dua daripada antioksidan yang paling berkesan. Penyelidik-penyelidik telah menunjukkan peringkat COQ10 itu dengan cepat mengurangkan kolagen apabila kita terkena pancaran matahari, tetapi biasanya, molekul koenzim akan terlalu besar meresapi. Menggunakan nanoteknologi, satu syarikat telah belajar bagaimana untuk membuat ia boleh didapati dalam sel-sel.
 





Cuma amalkan supplement Shaklee, kita boleh menjaga kolagen kulit kan.. makin awet muda gitewww.. jom cuba..





=========================
Berminat?
Hubungi saya sekarang!!

Your Shaklee Independent Distributor, 
Nida Husnan
SID : 888845
tel : 019-2662359
email : nidahusnan@yahoo.com
fb : http://www.facebook.com/nidahusnan
page : http://www.facebook.com/HealthyLifeBeauty
=========================



* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.




No comments:

Post a Comment

jangan segan silu tinggalkan komen anda.. terima kasih..