Pages

Sunday 2 November 2014

:: Mampu kurus dengan ikan? ::





Haaa mulai hari ini, lebihkan pengambilan ikan tuna, salmon, kod dan sardin adalah antara ikan laut yang kaya dengan khasiat asid lemak omega 3. Omega 3 merupakan Asid lemak perlu yang tidak boleh dihasilkan oleh tubuh badan sebaliknya perlu diambil melalui pemakanan seharian. Omega 3 ini terdiri daripada EPA dan DHA.




Apa pula kaitannya antara Omega-3 dengan penurunan berat badan??

LEMAK JAHAT yang terkumpul dalam badan kita memerlukan LEMAK BAIK untuk menguraikannya dan membakarnya. Pengambilan LEMAK BAIK yang dimaksudkan bukanlah daripada sumber seperti mayonis, minyak masak atau lemak haiwan TETAPI daripada sumber pemakanan sihat seperti ikan salmon, sardine, walnut serta flaxseed. Salah satu LEMAK BAIK yang bermanfaat untuk tubuh badan kita adalah Omega-3 Fatty Acids.


Kenapa boleh kurus dengan OmegaGuard??

Hari-hari nak cari ikan yang kaya dengan khasiat omega 3 macam payah la pulak kan.. mehh nak kenalkan OMEGAGUARD.. alaa dah kenal kot, banyak entry saya sebelum ni berkenaan Omegaguard ni.. jom refresh..






Omegaguard mengandungi EPA & DHA. Asid lemaknya atau Fatty acid yang terdapat dalam Omegaguard membanti meningkatkan paras hormom "LEPTIN". Leptin adalah hormon yang membantu mengawal selera makan. Kandungan Leptin yang tinggi dalam badan seseorang akan membantu mengurangkan selera makan.

Bukan itu sahaja, Leptin juga bertindak meningkatkan kadar metabolisme badan. Peningkatan metabolisme badan akan membantu membakar lemak-lemak yang terkumpul sekaligus menurunkan berat badan.

Terdapat satu kajian yang telah dimuatkan dalam International Journal Of Obesity, menunjukkan bahawa pengambilan minyal ikan omega 3 dalam diet harian akan meningkatkan tahap pembakaran lemak setiap hari sehingga 26%!!


>> Jom kurus dengan OMEGAGUARD <<




=========================
Berminat?
Hubungi saya sekarang!!
Your Shaklee Independent Distributor,

Nida Husnan
SID : 888845
tel : 019-2662359
email : nidahusnan@yahoo.com
=========================


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.













No comments:

Post a Comment

jangan segan silu tinggalkan komen anda.. terima kasih..